امتی الهه، قاضی میرسعید سید جواد، ابراهیمی مریم. انگیزه، دلایل و دانش فراگیران در استفاده از دورههای آزاد درونخطی گسترده (موک). اطلاعرسانی پزشکی نوین. 1397; 4 (2) :26-34
URL: http://jmis.hums.ac.ir/article-1-136-fa.html
کارشناس ارشد، کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی، واحد توسعه تحقیقات بالینی پور سینا، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران.
چکیده: (4698 مشاهده)
هدف: یکی از تازهترین روند یا روشها در آموزش درونخطی، به رشد فراوان موکها مربوط میشود. هدف مطالعه حاضر بررسی انگیزه، دلایل و دانش فراگیران در استفاده از موک است.
روشها: این مطالعه از نوع کاربردی بود که با استفاده از روش پیمایشی انجام شده است. جامعه پژوهش مطالعه حاضر را کلیه اعضای گروه بحث الکترونیک کتابداری و اطلاعرسانی مشهد و گروه بحث علم اطلاعات و دانش شناسی ایران تشکیل داد. دادههای بهدستآمده بعد از ورود به نرمافزار آماری Excell با استفاده از آمارهای توصیفی مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت.
نتایج: نتایج بررسی انگیزه، دلایل و دانش فراگیران در استفاده از موک، نشان داد که عامل بهروز کردن دانش بهعنوان مهمترین عامل انگیزشی فراگیران شناختهشده است. بیش از نصف فراگیران بهطور متوسط از موک استفاده میکردند. اکثر فراگیران اطلاعات روشن و واضحی درباره موک نداشتند.
نتیجهگیری: ازآنجاکه اکثر فراگیران اطلاعات روشن و واضحی درباره موک نداشتند، لزوم تشکیل کارگاههای آموزشی به منظور معرفی و آشنایی با موک در تولید و ارائه موک توصیه میشود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1397/5/12 | پذیرش: 1397/10/20 | انتشار: 1397/12/29