دوره 6، شماره 3 - ( پاییز 1399 )                   جلد 6 شماره 3 صفحات 7-1 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hayavi Haghighi M H, Alipour J. Evaluating the acceptance of the hospital information system from the users' point of view according to the model of using information technology. JMIS 2020; 6 (3) :1-7
URL: http://jmis.hums.ac.ir/article-1-252-fa.html
حیوی‌حقیقی محمدحسین، علی‌پور جهان‌پور. ارزیابی پذیرش سیستم اطلاعات بیمارستان از دیدگاه کاربران طبق مدل استفاده از فناوری اطلاعات. اطلاع‌رسانی پزشکی نوین. 1399; 6 (3) :1-7

URL: http://jmis.hums.ac.ir/article-1-252-fa.html


گروه فناوری اطلاعات سلامت، دانشکده پیراپزشکی، مرکز تحقیقات ارتقاء سلامت، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زاهدان، ایران
چکیده:   (3731 مشاهده)
هدف: مدل استفاده از فناوری اطلاعات برای تعیین میزان پذیرش کاربران و رضایت از سیستم اطلاعات بیمارستان استفاده می‌شود. هدف این پژوهش، تعیین میزان پذیرش سیستم اطلاعات بیمارستان توسط کاربران براساس مدل استفاده از فناوری اطلاعات در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
روش‌ها: مطالعه حاضر از نوع کاربردی است که به روش توصیفی- تحلیلی در فصل بهار 1399 انجام شد. جامعه آماری این پژوهش کاربران سیستم اطلاعات بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودند و طبق فرمول کوکراین حجم نمونه 277 کاربر تعیین گردید. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه بود. تحلیل داده با آمار توصیفی و آمار تحلیلی (ضریب همبستگی پیرسون) و با استفاده از نرم‌افزار  SPSS صورت گرفت.
نتایج: میانگین متغیرهای پذیرش سیستم اطلاعات بیمارستاتی از جمله رضایت‌مندی کاربران از نظر پشتیبانی سیستم از وظایف، رابط کاربری، سازگاری با وظایف، حمایت از همکاری بین‌بخشی، قابلیت یادگیری، قابلیت دسترسی و خدمات پشتیبانی از سیستم به ترتیب 3/78، 3/65، 3/34، 3/60، 3/21، 3/30 و 3/50 بدست آمد که نشان‌دهنده وضعیت مطلوب برای بعد اول و نسبتاً مطلوب برای سایر ابعاد است.
نتیجه‌گیری: میزان پذیرش سیستم اطلاعات بیمارستان از طرف کاربران در اکثر ابعاد مورد پژوهش در سطح نسبتاً مطلوب است اما ارتباط مناسب بین کاربران و مالکان سیستم، استفاده از پشتیبان سیستم و اتخاذ تاکتیک‌های مناسب مدیریتی می‌تواند به پذیرش و رضایت بیشتر کاربران کمک نماید.
متن کامل [PDF 488 kb]   (1263 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/6/19 | پذیرش: 1399/9/30 | انتشار: 1399/9/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله اطلاع رسانی پزشکی نوین می‌باشد.

طراحی و برنامه نویسی: یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Modern Medical Information Sciences

Designed & Developed by: Yektaweb