دوره 10، شماره 1 - ( بهار 1403 )                   جلد 10 شماره 1 صفحات 67-54 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Varzaneh M A, Rashidpour A, Peikari H, Naghsh A. Factors Affecting the Use of Mobile Value-added Services in the Field of Health by the Social Security Organization in Iran. JMIS 2024; 10 (1) :54-67
URL: http://jmis.hums.ac.ir/article-1-507-fa.html
احمدی ورزنه محمدرضا، رشیدپور علی، پیکری حمیدرضا، نقش امیررضا. عوامل مؤثر بر به‌کارگیری خدمات ارزش افزوده موبایل در حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی. اطلاع‌رسانی پزشکی نوین. 1403; 10 (1) :54-67

URL: http://jmis.hums.ac.ir/article-1-507-fa.html


گروه مدیریت فرهنگی، دانشکده علوم انسانی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.
چکیده:   (1317 مشاهده)
هدف در حوزه سلامت، به‌دلیل کمبود منابع پزشکی و رشد نامتقارن بین عرضه و تقاضا، هزینه‌های خدمات سلامت بالاست. خدمات ارزش افزوده موبایل می‌تواند کمبود منابع پزشکی را جبران کند و عدالت در توزیع خدمات سلامت را ارتقا دهد. هدف مطالعه حاضر، ارائه الگوی مناسب و مؤثر برای به‌کارگیری خدمات ارزش افزوده موبایل در حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی بود.
روش ها در این پژوهش که با روش توصیفی و به‌صورت مقطعی در سال 1401 انجام گرفت، جامعه آماری کارشناسان فناوری اطلاعات درمان سازمان تأمین اجتماعی استان تهران بودند. پرسش‌نامه با 62 سؤال تنظیم و برای همه اعضای جامعه ارسال شد. روایی پرسش‌نامه براساس نظر 5 نفر از خبرگان موردبررسی و تأیید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 0/944 به دست آمد. برای تحلیل داده‌ها و شناسایی الگو از روش تحلیل عاملی اکتشافی و نرم‌افزار SPSS نسخه 25 استفاده شد.
یافته ها 64 نفر در این مطالعه شرکت کردند که 29 درصد زن و 70 درصد مرد بودند. بر این اساس، الگوی خدمات ارزش افزوده موبایل در حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی در 16 عامل دسته‌بندی شد که به‌ترتیب رتبه، عامل درک منافع، درک رفاه، ارزش‌های کاربران، نتایج مشتریان، نتایج جامعه، نتایج سازمان، تأثیرات مالی و کسب و کار، تأثیرات کیفی، زیرساخت فناوری، کاهش ترس از فناوری، یادگیری و توانمندسازی، عوامل شغلی، حمایت و مشوق‌ها، نگرش، اطمینان‌پذیری و کاهش مخاطرات قرار گرفتند.
نتیجه گیری مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند به‌منظور به‌کارگیری صحیح از خدمات ارزش افزوده موبایل، در جهت افزایش رضایت بیمه‌شدگان و بازنشستگان و بهبود فرایندهای خود با توجه به ابعاد و الگوی ارائه‌شده در این پژوهش اقدام کند.
متن کامل [PDF 4093 kb]   (570 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (370 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/9/29 | پذیرش: 1402/12/21 | انتشار: 1403/1/13

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله اطلاع رسانی پزشکی نوین می‌باشد.

طراحی و برنامه نویسی: یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Journal of Modern Medical Information Sciences

Designed & Developed by: Yektaweb