Yusefi A R, Rohani Sarvestani S, Bastani P, Sharifi M, Nasabi N S, Raesi R et al . Assessing Satisfaction With COVID-19 Emergency Support Packages in Employees of Shiraz University of Medical Sciences, Shiraz, Iran. JMIS 2022; 8 (1) :74-85
URL:
http://jmis.hums.ac.ir/article-1-352-fa.html
یوسفی علی رضا، روحانی سروستانی شکیبا، باستانی پبوند، شریفی مهرداد، نسبی نرجس السادات، رئیسی رسول و همکاران.. بررسی رضایت کارکنان از بستههای خدمات حمایتی کووید-19؛ یک مطالعه موردی در دانشگاه علومپزشکی شیراز. اطلاعرسانی پزشکی نوین. 1401; 8 (1) :74-85
URL: http://jmis.hums.ac.ir/article-1-352-fa.html
گروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علومپزشکی جیرفت، جیرفت، ایران.
چکیده: (2025 مشاهده)
هدف: بیماری کووید-19 چالشهای روحیروانی متعددی را برای کارکنان نظامهای سلامت به همراه داشته است. این مطالعه با هدف بررسی رضایت کارکنان شاغل در ستاد مرکزی دانشگاه علومپزشکی شیراز از بستههای خدمات حمایتی کووید-19 انجام پذیرفت.
روش ها: این مطالعه توصیفیمقطعی با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای تصادفی بر روی 311 نفر از کارکنان شاغل در ستاد مرکز دانشگاه علومپزشکی شیراز در سال 1399 انجام شد. ابزار جمعآوری داده، پرسشنامههای محققساخته بود. دادهها با استفاده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی، ضریب همبستگی پیرسون و آزمونهای تیتست و آنووا، بهوسیله نرمافزار SPSS نسخه 23 در سطح معنیداری 5 درصد تحلیل شدند.
یافته ها: میانگین رضایت کارکنان موردمطالعه برابر با 19/83±118/57(از 200) به دست آمد. میانگین رضایت کارکنان از بسته حمایتی خدمات فردی و خانوادگی و سازمانی بهترتیب برابر با 10/35±54/29 و 12/86±64/28 (از 100) محاسبه شد. بین رضایت کارکنان از بستههای خدمات حمایتی با متغیرهای سابقه کار (0/04=P)، جنسیت (0/04=P)، و محل خدمت (0/01=P) ارتباط آماری معنیداری مشاهده شد.
نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش، رضایت کارکنان موردمطالعه در سطح متوسط قرار داشت. برنامهریزی بهمنظور ارتقای سطح رضایت کارکنان با توسعه و بهبود بستههای خدمات حمایتی در ابعاد فردی، خانوادگی و سازمانی پیشنهاد میشود.
واژههای کلیدی: رضایت،
کارکنان،
کووید-19
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1400/7/11 | پذیرش: 1401/1/20 | انتشار: 1401/1/12