@ARTICLE{Zarei, author = {Zarei, Azim and Asgharinajib, Maryam and Alipour, Sima and }, title = {Web-based Information for Medical Tourism: Case Study of AriaMedTour Medical Tourism Company, Iran}, volume = {8}, number = {1}, abstract ={هدف: کشور ما به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین کشورها در گردشگری پزشکی پتانسیل بالقوه‌ای برای رشد در این صنعت دارد و مستلزم اطلاع‌رسانی و تبلیغات بازاریابی در رسانه‌های آنلاین به‌ویژه وب‌سایت‌هاست. بنابراین هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی محتوای تولید‌شده وب‌سایت‌ خدمات گردشگری پزشکی آریا‌مدتور جهت اطلاع‌رسانی به گردشگران است. روش ها: این پژوهش یک مطالعه کاربردی بود که با اتخاذ رویکردی استقرایی در آن از روش تحقیق کیفی نتنوگرافی استفاده شد. جمع‌آوری داده‌ها به سه صورت داده‌های بایگانی، استخراج‌شده و فیلد‌نوت، از وب‌سایت گردشگری آریا‌مدتور در سال 1400 صورت گرفت و تحلیل داده‌های آنلاین نیز در دو مرحله تحلیل محتوای وب‌سایت و تحلیل کامنت‌های مشتریان و ابر کلمات با استفاده از نرم‌افزار Atlas.ti انجام شد. یافته ها: نتایج حاصل از بررسی محتوای وب‌سایت ‌آریا‌مدتور نشان داد که محتوای وب‌سایت در سه دسته محتوای رابطه‌ای، سازمانی و تبلیغاتی قرار دارد. تحلیل نظرات گردشگران پزشکی نیز نشان داد که وب‌سایت آریامدتور توانسته تمام اطلاعات مورد‌نیاز گردشگران را پوشش دهد. همچنین ابر کلمات نشان دادند که گردشگران از اطلاع‌رسانی و خدمات شرکت رضایت دارند و بیشتر به دنبال اطلاعاتی در حوزه هزینه، ایران، اقامت، غذا و مترجم هستند. آن‌ها بیشترین اطلاعات خود را از ویدئوهای گردشگران مصرف‌کننده خدمات شرکت دریافت می‌کنند. نتیجه گیری: استفاده از پلتفرم‌ها با تمرکز بر محتواهای تبلیغاتی، رابطه‌ای و سازمانی در اطلاع‌رسانی و جذب گردشگران پزشکی بسیار مؤثر است. }, URL = {http://jmis.hums.ac.ir/article-1-363-fa.html}, eprint = {http://jmis.hums.ac.ir/article-1-363-fa.pdf}, journal = {Journal of Modern Medical Information Sciences}, doi = {10.32598/JMIS.8.1.2}, year = {2022} }