@ARTICLE{Sabet, author = {Shafiei, Zahra and jabbari, Omid and Sabet, Abbas and }, title = {Developing a model of ethics in virtual education in Shiraz university of medical sciences with a qualitative approach (theme analysis)}, volume = {7}, number = {2}, abstract ={هدف: رعایت اخلاق آموزشی تضمین‌کننده‌ی سلامت فرآیند یاددهی- یادگیری در دانشگاه است و موجب افزایش تعهد پاسخ‌گویی مدرسان نسبت به نیازهای دانشجویان می‌شود. از این رو، این پژوهش با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر الگوی اخلاق آموزش مجازی انجام پذیرفت. روش‌ها: این پژوهش، مطالعه‌ای کیفی است که در سال 1400 انجام شده است. جامعه مورد مطالعه در پژوهش حاضر خبرگان دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌باشند و نمونه 12 نفری با روش نمونه‌گیری گلوله برفی تعیین گردیده است. جهت جمع‌آوری اطلاعات از مصاحبه‌های نیمه ‌ساختاریافته و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات روش تحلیل مضامین (تحلیل تم) به کار گرفته شد. نتایج: در این پژوهش سه مضمون فراگیر، شامل عوامل سازمانی، زمینه‌ای و روانشناختی، 11 مضمون سازمان‌دهنده و 72 مضمون پایه‌ای استخراج گردید. نتیجه‌گیری: تدوین الگوی اخلاق آموزش مجازی می‌تواند به بهبود آموزش مجازی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کمک نماید همچنین با توجه به عوامل مستخرج در این پژوهش و طبقه‌بندی عوامل، عوامل سازمانی به دلیل دارا بودن عوامل بیشتر و تأکید خبرگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. }, URL = {http://jmis.hums.ac.ir/article-1-281-fa.html}, eprint = {http://jmis.hums.ac.ir/article-1-281-fa.pdf}, journal = {Journal of Modern Medical Information Sciences}, doi = {10.52547/jmis.7.2.47}, year = {2021} }