بازاریابی اجتماعی در حوزه سلامت به کارگیری اصول بازاریابی برای ترغیب افراد و جوامع به اتخاذ رفتارهای سالم و بهبود سلامت عمومی تعریف شده است (1). هدف اصلی بازاریابی اجتماعی تغییر یا تقویت رفتارهای مثبت در جامعه مانند ترویج سلامتی، حفاظت از محیط زیست، یا ارتقای آگاهی اجتماعی است (2). تلاشهای و پویشهای بازاریابی اجتماعی در حوزه سلامت در دسترسی به جمعیتهای متنوع، مدیریت دادههای گسترده و ارائه بازخورد آنی را با چالشهایی مواجه است (3, 4). استفاده از هوش مصنوعی در پویشهای بازاریابی اجتماعی حوزه سلامت به عنوان یک نیروی تحولآفرین میتواند به طور قابلتوجهی به اثربخشی و کارایی راهبردها و برنامههای بازاریابی اجتماعی در حوزه سلامت و بهبود سلامت عمومی کمک کند. با استفاده از هوش مصنوعی میتوان نحوه طراحی، اجرا و ارزیابی این پویشها را بازتعریف کرد. بهکارگیری این فناوری در پویشهای بازاریابی اجتماعی میتواند بخشبندی مخاطبان هدف، شخصیسازی خدمات و محصولات، واکنش آنی و تحلیل پیشبینی را بهبود بخشیده و به اثربخشی مداخلات و تقویت رفتارهای مطلوب سلامت منجر شود که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره میشود.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |