مقالات در انتظار انتشار                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: IR.HUMS.REC.1400.370

XML English Abstract Print


کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، مرکز توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان شهید محمدی، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بندرعباس، ایران
چکیده:   (43 مشاهده)
پیش زمینه: سازمان ها بر حسب فعالیت خود دارای قوانین و مقررات مربوط به خود می باشد، آگاهی کارکنان از قوانین و آیین نامه ها و نگرش آن ها نسبت به قوانین موجب توانمندی، توسعه، بهبود عملکرد و در نهایت پویای سازمان می گردد. آگاهی از قوانین و مقررات به عنوان هدایتگر کنش های اجتماعی در سازمان هاست. عدم آگاهی کارکنان از قوانین و مقررات باعث ضعف توانمندی و مدیریت سازمانی و مانع جدی در اجرا قوانین می گردد.
روش ها و ابزارها: جامعه مورد مطالعه این مطالعه مقطعی توصیفی شامل کارکنان مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس بود که افراد به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب می شدند. کارکنان به دو دسته اداری و درمانی برحسب گروه استخدامی، مقطع کاری، رشته شغلی تقسیم شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که پس از تایید روایی پرسشنامه توسط مدیران و متخصصان مرتبط، پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ که یکی از پرکاربردترین روش های محاسبه پایایی پرسشنامه می باشد که در پرسشنامه 0.78 که عددی قابل قبول می باشد بدست آمد.
نتایج: در این پژوهش، تعداد 156 زن (40.6 درصد) و 228 مرد (49.4 درصد) با میانگین سنی 38.88 سال بودند. بیشتر افراد (29.2 درصد) دارای سابقه کاری 16 تا 20 سال بودند. هم چنین اکثر افراد پاسخ دهنده (37 درصد) وضعیت استخدامی پیمانی داشتند. از نظر میزان تحصیلات و رشته تحصیلی، بیشتر افراد (56 درصد) دارای مدرک کارشناسی بودند.
 
واژه‌های کلیدی: سازمان، قوانین، نگرش، کارکنان
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/9/13 | پذیرش: 1404/4/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.