دوره 8، شماره 1 - ( بهار 1401 )                   جلد 8 شماره 1 صفحات 85-74 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


گروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت، جیرفت، ایران.
چکیده:   (1221 مشاهده)
هدف: بیماری کووید-19 چالش‌های روحی‌روانی متعددی را برای کارکنان نظام‌های سلامت به همراه داشته است. این مطالعه با هدف بررسی رضایت کارکنان شاغل در ستاد مرکزی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز از بسته‌های خدمات حمایتی کووید-19 انجام پذیرفت.
روش ها: این مطالعه توصیفی‌مقطعی با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی بر روی 311 نفر از کارکنان شاغل در ستاد مرکز دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در سال 1399 انجام شد. ابزار جمع‌آوری داده، پرسش‌نامه‌های محقق‌ساخته بود. داده‌ها با استفاده از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون‌های تی‌تست و آنووا، به‌وسیله نرم‌افزار SPSS نسخه 23 در سطح معنی‌داری 5 درصد تحلیل شدند.
یافته ها: میانگین رضایت کارکنان مورد‌مطالعه برابر با 19/83±‌118/57(از 200) به دست آمد. میانگین رضایت کارکنان از بسته حمایتی خدمات فردی و خانوادگی و سازمانی به‌ترتیب برابر با 10/35±‌54/29 و 12/86±‌64/28 (از 100) محاسبه شد. بین رضایت کارکنان از بسته‌های خدمات حمایتی با متغیرهای سابقه کار (0/04=P)، جنسیت (0/04=P)، و محل خدمت (0/01=P) ارتباط آماری معنی‌داری مشاهده شد. 
نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش، رضایت کارکنان مورد‌مطالعه در سطح متوسط قرار داشت. برنامه‌ریزی به‌منظور ارتقای سطح رضایت کارکنان با توسعه و بهبود بسته‌های خدمات حمایتی در ابعاد فردی، خانوادگی و سازمانی پیشنهاد می‌شود.
واژه‌های کلیدی: رضایت، کارکنان، کووید-19
متن کامل [PDF 4480 kb]   (718 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (1032 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/7/11 | پذیرش: 1401/1/20 | انتشار: 1401/1/12

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.