دوره 4، شماره 2 - ( پاییز و زمستان 1397 )                   جلد 4 شماره 2 صفحات 34-26 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


کارشناس ارشد، کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی، واحد توسعه تحقیقات بالینی پور سینا، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران.
چکیده:   (3800 مشاهده)
هدف: یکی از تازه‌ترین روند یا روش‌ها در آموزش درون‌خطی، به رشد فراوان موک‌ها مربوط می‌شود. هدف مطالعه حاضر بررسی انگیزه‌، دلایل و دانش فراگیران ‌در استفاده از موک است.
روش‌ها: این مطالعه از نوع کاربردی بود که با استفاده از روش پیمایشی انجام‌ شده است. جامعه پژوهش مطالعه حاضر را کلیه اعضای گروه بحث الکترونیک کتابداری و اطلاع‌رسانی مشهد و گروه بحث علم اطلاعات و دانش شناسی ایران تشکیل داد. داده‌‌های به‌دست‌آمده بعد از ورود به نرم‌افزار آماری Excell با استفاده از آمارهای توصیفی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت.
نتایج: نتایج بررسی انگیزه، دلایل و دانش فراگیران‌ در استفاده از موک، نشان داد که عامل به‌روز کردن دانش  به‌عنوان مهم‌ترین عامل انگیزشی فراگیران شناخته‌شده است. بیش از نصف فراگیران به‌طور متوسط از موک استفاده می‌کردند. اکثر فراگیران اطلاعات روشن و واضحی درباره موک نداشتند.
نتیجه‌گیری: ازآنجاکه اکثر فراگیران اطلاعات روشن و واضحی درباره موک نداشتند، لزوم تشکیل کارگاه‌های آموزشی به‌ منظور معرفی و آشنایی با موک در تولید و ارائه موک توصیه می‌شود.


متن کامل [PDF 316 kb]   (961 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/5/12 | پذیرش: 1397/10/20 | انتشار: 1397/12/29

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.