TY - JOUR T1 - The effect of educational indicators intervention on the website of Hormozgan University of Medical Sciences TT - تأثیر مداخله شاخص‌های آموزشی بر وب‌سایت دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان JF - hums-jmis JO - hums-jmis VL - 6 IS - 2 UR - http://jmis.hums.ac.ir/article-1-243-fa.html Y1 - 2020 SP - 51 EP - 57 KW - Website KW - Educational Indicators KW - Website Evaluation KW - Website Structure KW - Website Content N2 - هدف: وب‌سایت‌های مراکز آموزشی نقش مهمی در فراهم آوردن اطلاعات برای دانشجویان فعلی، آینده و فارغ‌التحصیلان و اعضای هیات‌علمی ایفا می‌کنند. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر مداخله شاخص‌های آموزشی بر وب‌سایت دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بود. روش‌ها: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه‌تجربی (قبل و بعد) است که جامعه پژوهش آن وب‌سایت 7 دانشکده تابعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان می‌باشد. بررسی وب‌سایت‌ها با استفاده از چک‌لیست محقق‌‌ساخته از نظر وجود یا عدم وجود متغیرها و شاخص‌های تدوین شده برگرفته از شاخص‌های تبیین شده در رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی و استانداردهای اعتباربخشی مؤسسات آموزشی (از بسته‌های طرح تحول در آموزش) انجام شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS و آمارهای توصیفی (میانگین) و آزمون تی‌زوجی تجزیه‌وتحلیل شدند. نتایج: براساس نتایج این پژوهش اختلاف معناداری بین میانگین نمره قبل و پس از مداخله در ساختار و همچنین شناسه سازمانی وب‌سایت دانشکده پرستاری و مامایی وجود داشت. همچنین بین میانگین نمره در محتوای وب‌سایت دانشکده پزشکی و بین میانگین نمره در درج نحوه ارتباط در وب‌سایت دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی و داروسازی و علوم دارویی وجود داشت. نتیجه‌گیری: با توجه به اهمیت وب‌سایت‌ها مسئولین ذی‌ربط باید سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق و نظارت منظم بر وب‌سایت داشته باشند تا از نظر کمی و کیفی توسعه یابند. M3 10.29252/jmis.6.2.51 ER -