TY - JOUR T1 - Investigation the relationship between managers' attitudes towards the quality of financial reports presented at Hormozgan University of Medical Sciences in 2018 TT - رابطه نگرش مدیران نسبت به کیفیت گزارش‌های مالی ارائه ‌شده در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال 1396 JF - hums-jmis JO - hums-jmis VL - 6 IS - 1 UR - http://jmis.hums.ac.ir/article-1-172-fa.html Y1 - 2020 SP - 57 EP - 65 KW - Attitude KW - Financial Report KW - Financial Management. N2 - هدف: هدف اصلی نظام گزارشگری مالی فراهم آوردن اطلاعات باکیفیت است. این مطالعه با هدف بررسی رابطه نگرش مدیران نسبت به کیفیت گزارش‌های مالی ارائه‌ شده در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال 1396، صورت گرفته است. روش‌ها: مطالعه از نوع توصیفی–تحلیلی است. جامعه آماری شامل 50 نفر از مدیران ارشد و میانی دانشگاه به صورت سرشماری در سال 1396 بود. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه ی استاندارد حاوی 29 گزاره جمع‌آوری توسط نرم‌افزار SPSS و آمار توصیفی و آزمونهای تحلیلی T-Test و ANOVA تجزیه ‌و تحلیل شد. نتایج: نتایج نشان داد بین میانگین ابعاد، مرتبط بودن اطلاعات مالی، صحت ارائه اطلاعات و قابل‌فهم بودن اطلاعات با جنسیت در مدیران نسبت به کیفیت گزارش¬های مالی ارائه ‌شده رابطه معناداری وجود دارد. بین قابل‌فهم بودن اطلاعات مالی با وضعیت تأهل، صحت ارائه اطلاعات و قابل‌فهم بودن اطلاعات با گروه سنی، مرتبط بودن اطلاعات مالی، صحت ارائه اطلاعات و قابل‌فهم بودن اطلاعات با میزان تحصیلات مدیران، قابل‌فهم بودن اطلاعات با سابقه کاری مدیران، دقیق بودن اطلاعات مالی و مرتبط بودن اطلاعات مالی با نوع استخدام مدیران رابطه معنادار وجود دارد. نتیجه‌گیری: براساس نتایج بیشترین میانگین مربوط به بعد «مرتبط بودن اطلاعات مالی» می‌باشد. اطلاعاتی مرتبط است که به استفاده‌کنندگان کمک کند در مورد رویدادهای گذشته، حال و آینده پیشبینی کنند. با توجه به این‌که بیشترین مشکلات سازمان¬های امروزی، مشکلات اقتصادی می‌باشد، بنابراین لازمه غلبه بر این مشکلات، پیشبینی شرایط کنونی با کمک از اطلاعات گذشته و حال می‌باشد، از این ‌رو بیشترین میانگین را این بعد به خود اختصاص داده است. M3 10.29252/jmis.6.1.58 ER -