مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، معاونت آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بندرعباس، ایران
چکیده: (2773 مشاهده)
هدف: وبسایتهای مراکز آموزشی نقش مهمی در فراهم آوردن اطلاعات برای دانشجویان فعلی، آینده و فارغالتحصیلان و اعضای هیاتعلمی ایفا میکنند. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر مداخله شاخصهای آموزشی بر وبسایت دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بود.
روشها: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمهتجربی (قبل و بعد) است که جامعه پژوهش آن وبسایت 7 دانشکده تابعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان میباشد. بررسی وبسایتها با استفاده از چکلیست محققساخته از نظر وجود یا عدم وجود متغیرها و شاخصهای تدوین شده برگرفته از شاخصهای تبیین شده در رتبهبندی آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی و استانداردهای اعتباربخشی مؤسسات آموزشی (از بستههای طرح تحول در آموزش) انجام شد. دادهها با استفاده از نرمافزار آماری SPSS و آمارهای توصیفی (میانگین) و آزمون تیزوجی تجزیهوتحلیل شدند.
نتایج: براساس نتایج این پژوهش اختلاف معناداری بین میانگین نمره قبل و پس از مداخله در ساختار و همچنین شناسه سازمانی وبسایت دانشکده پرستاری و مامایی وجود داشت. همچنین بین میانگین نمره در محتوای وبسایت دانشکده پزشکی و بین میانگین نمره در درج نحوه ارتباط در وبسایت دانشکدههای پزشکی، پرستاری و مامایی و داروسازی و علوم دارویی وجود داشت.
نتیجهگیری: با توجه به اهمیت وبسایتها مسئولین ذیربط باید سیاستها و برنامهریزیهای دقیق و نظارت منظم بر وبسایت داشته باشند تا از نظر کمی و کیفی توسعه یابند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/3/14 | پذیرش: 1399/6/30 | انتشار: 1399/6/30